24 Haziran 2015 Çarşamba

ATAYEF.....

Atayef
Ramazan geldi hoş geldi, hepinizin Ramazan-ı şerifleriniz mübarek olsun.. İnşallah tüm İslam alemine huzur barış birlik ve beraberlik getirsin....

Gelelim Atayef'e bir arap tatlısı, bizim ege'de çok bilinmeyen ama güney doğu mutfağında çok bilinen taş kadayıf diğer adı yassı kadayıfın bir başka çeşidi..

Bu tarifi çok güzel yazılar yazan ve harika tarifleri olan arkadaşım Şeyma'da görmüştüm, uzun zaman oldu ama nasip şimdiyeymiş:) Dün aklıma gelmesiyle yapılması anlık bir meseleydi:) Blogcu arkadaşlardan ilgimi çeken tarifleri yazdığım bir defterim var o defter her an meydanda elimin altında durur, deftere baktım ve bu tatlıda karar kıldım:)

Tatlıyı yaptım hazırladım ama lezzeti hakkında hiç bir fikrim yok, iftar sonrasında yemekten hemen sonra tatlı yemek adetim değildir, ama merakımdan hemen birinin tadına baktım mmmmm harikaydı denemenizi tavsiye ederim..

Daha sonra araştırdım bu tatlıyı içine ceviz kuru meyve krem peynir gibi değişik içler koyarak da yapıyor araplar, kimi şerbete batırıyor kimi üzerine margarin sürerek fırınlıyor..

Bu ölçülerden 25- 30 tane atayef çıkıyor...
Atayef
Malzemeler.
2 su bardağı un.
1 çorba kaşığı irmik(opsiyonel)
1 çorba kaşığı kuru maya.
2 çorba kaşığı şeker.
1 çimdik tuz.
aldığı kadar ılık su (1 1,5 bardak kadar)
Tavaya sürmek için sıvıyağ.
Kaymağı.
1 paket çiğ krema.
1,5 çorba kaşığı nişasta.
4 yemek kaşığı şeker
yarım su bardağı süt.

Kremayı tencereye alıp ısıtın kaynama noktasına gelmeden içine süt ile ezdiğiniz nişastayı ilave edip karıştırın kaynadıktan sonra şekerini ekleyip ocaktan alın soğumaya bırakın.

Hamurun hazırlanması bütün malzemeyi karıştırıp (akışkan bir kıvam olmalı) üzerini örtüp yarım saat mayalanmaya bırakın.
Mayalanan hamuru hafif yağladığınız teflon tavaya
pankek yapar gibi (buda bir tür pankek zaten) avuç içiniz kadar yuvarlaklar dökerek tek taraflı pişirin. Sadece döktüğümüz tarafı pişecek pişerken göz göz baloncuklar oluşuyor ve üzerindeki çiğ hamur rengi değiştiğinde pişmiş demektir. pişen pankekleri ocaktan alıp temiz bir mutfak bezinin üzerine alıp hamuru bu şekilde pişrip tamamlayın.

Daha sonra ortasına krema koyup ortasından çimdik ataraktan birbirine yapıştırıp dilediğiniz gibi fındığa cevize antep fıstığına batırıp servis edebilirsiniz..

Tarifinde arapların bu tatlıyı sulandırılmış bala batırarak yediklerini yazmış aklınızın bir köşesinde bulunsun daha ağır tatlı yemeyi sevenler bu şekilde de yiyebilir..
Hepinize tekrardan hayırlı ramazanlar dileyerek afiyet olsun diyorum..
Allah ibadetlerimizi katında kabul buyursun inşallah..

6 yorum:

Kadına Dair Herşey dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım,tariflerinin hepsine bayılıyorum,bu bambaşka olmuş,sunum muhteşem,nasıl kıyılırda yenilir bilmem ki,her şeyin gönlünce geçtiği bir ömür dilerim,sevgiler
"Bu tarifimi cafemis ve gelibolu17 için yaptım,Ramazan Lezzetleri Etkinliğine gönderiyorum,hayırlı ramazanlar..." tarzı bir şey yazarmısın,format gereği yazılması lazım,haber ver hemmen geli alayım.Tarifler bir kaç yerde aynı anda yayına girecek,teşekkür ederim,sevgiler

Tijen dedi ki...

Melek'ciğim,
Dayanamayıp sorduğum için affet ama o hazır çorbaları yapıp yedirecek misin ailene? Bana hep çok metalik gelmiştir tadları. Sadece hazır çorbaların değil, bulyon ve benzeri ürünlerin de. Kullandıkları MSG'den mi bilmiyorum. Son otobüs yolculuğumda mola yerinde hadi pilavla yoğurt yiyeyim dedim, ancak bir kaç kaşık alabildim. Sanırım bulyon kullandıklarından. Bir daha tövbe yemem!

Kadına Dair Herşey dedi ki...

Meleğim,tarifin 10.sırada yayında teşekkür ederim,linklerin çalışmıyor tekrar kontrol edebilirmisin http://cafemis.com ve http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/ ile ilişkilendirilmeli,ben yorumda linkleriyle bıraktım ama yorumlarda linkler çalışmıyormus sanırım ondan oldu,bir de verirsen kaymaklı revanine talibim,süper gözüküyor,yapımı da kolay,iyi iftarlar,sevgiler

gelibolu17 dedi ki...

Bu güzel ve bir o kadarda değişik tarif için çok teşekkürler,ellerinize sağlık,şimdi yayında :) gene beklerim sevgiler,selamlar

GÜLSÜM dedi ki...

harika görünüyor gerçekten kıyıp yediniz mi tatlıları hemşerim...

NİRVANA dedi ki...

Canım ellerine sağlık cok güzel görünüyor..tamda Adananın tas kadayıfını anımsattı bana ...sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...